Test - Chicken&Bacon McWrap

Nu har jag testat chicken- &baconwrap från Mcdonalds.  Den var sjukt god. Krispig friterad kyckling, lite rostad lök som gav extra sting för smaklökarna, en liten skiva bacon (snålt, men inte mig emot) som passade bra med kycklingen, chicken/baconsåsen och grönsakerna.  Påtal om grönsaker hade det gärna fått varit mycket med sallad, tomat och gurka, jag älskar det! Lite väl snålt, men alla kanske inte fyller wraps/tortillias med lika mycket innehåll som mig så dom går sönder!

Livsfarligt alltså. Så gott. Och tyvärr en jättehög andel kolhydrater. Jag tror inte på "kalori som kalori" - jag tror på en minskad mängd kolhydrater, nyttiga fetter och föredrar proteinrika lite fetare produkter (ex standard ist för light)  Dock har jag väldigt svårt för standardprodukter, light känns inte lika farligt och ger inte samma ångest - men oj oj vad mycket tillsatser och dolt socker! 

En fördel m fullfeta produkter är att mindre mängd ofta ger samma tillfredställelse, om inte bättre, som du annars behöver vräka i dig massvis med lightprodukter för att uppnå. Standardprodukterna är naturligare, och gör att du håller dig mätt längre. 

Nu tappade jag tråden lite, rekommenderar Chicken&baconwrap, för att den är så god och speciellt värd att prova om ni får tag på den gratis! MEN ur näringssynpunkt kan jag inte rekommendera den, eller någon annan snabbmatskedje-mat alls.  Mer protein, mindre kolisar, nyttiga fetter, frukt i måttlig mängd, grönsaker och standardprodukter - jag lever dock inte alltid som jag lär, tyvärr.

Protein: 29 g
Kolhydrater: 56 g
Fett: 40 g
Fibrer: 3 g
Kcal: 695

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0