"Jag måste ha mat NU"

Tips på mellis/småplock att äta vid akut hunger/på språng. Ni vet när blodsockret är i botten, stubinen nästan nedbrunnen, det svartnar framför ögonen eller risken att börja hetsäta är stor:

Babybel-ost
Kokt ägg (finns färdigkokt för 8 kr ägget på pressbyrån numer!)
Ölkorv
Ca en handfull nötter
Makrill i tomatsås

Förslagen är många! Jag väljer helst bort kolhydraterna och på ex Ica har de självplock sallad där du kan hitta kyckling/ägg/tonfisk/fetaost.


Det är inte så svårt som man kan tro under oplanerade tillfällen att hitta något som inte är fullproppat med socker! Och förhoppningsvis dämpas suget efter socker när vi aktivt utesluter det från vår kost.

Här är jag intresserad av kolhydratsätande bulimiker/matmissbrukare VS low carb/lchf/sockerberoende bulimiker/matmissbrukare. Tåls att fundera på och söka info om.

Ju fler tips för att stoppa den akuta hungern som kan bli ett djupt fall ner i ångest och resultera i ett förlorat hopp, desto bättre - fyll på den som vill!


Kommentarer
Postat av: sdfa

Sedan jag blev vegan har livet blivit mycket enklare, jag mar battre och det finns inte sa mycket man ens vill overata pa. Det ar sa hemskt att matindustrin har tagit fram produkter med sa mycket fett/salt/socker att de far vara gener att ga igang till 1000 - om vara forfader hittade nagot sadant sa var det BRA om dom at det for dom rorde sig sa mkt och hittade sallan ngt energirikt. Aven nar dom gjorde det sa var det 100 ggr halsosammare an det som saljs till oss. Vi maste bryta oss fria ur beroendet som den industrin lurar oss in i! Go plant-based :)

2012-06-14 @ 09:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0