Ändrade planer

Idag fick jag ändra mina matplaner lite, för jag försov mig, så jag åt bara bär och 1 msk keso till frukost. (Räknar på 100 kcal sammanlagt)

Sedan bjöd mamma mig och min brorsdotter på McDonalds och jag åt
9 mcNuggets (400 kcal),
cola zero (0 kcal)
pommes (300 kcal)
1 sötsursås (45 kcal)
1 currysås (45 kcal)
~ 800 kcal

Åt inte upp alla pommes, ca hälften, men räknar på en hel ändå. Hade tänkt byta ut pommesen mot ananas men som den tjockis jag är... Har hoppat över mellanmålen idag (hade tänkt 1 kokt ägg på fm och 2 finn crisp m makrill på eftm) eftersom jag ätit så stor, onyttig, kaloririk lunch. Pommesen var inte särskilt goda ens!

De andra försökte få med mig på pizzabuffé, jag var så sugen men sa ifrån. Jag hade planerat allt på McDonalds förutom pommesen.


Middagen blir:
En halv kycklingfilé (ca 145 kcal?!)
m västerbottenost(50 kcal, gissning) inlindad i max två skivor kalkonbacon(~100?!)
med blomkålsmos (150 kcal, gissning har gjort den på blomkål, kelda 4% och färskost light (1 msk för all mos, 116 kcal per 100 g).

Tror det gick åt 2 dl grädde för all mos (160 kcal) och det blev 4 portioner mos, varav jag åt en igår och har en portion till ikväll.

Mycket siffror och en hel del gissningar, men tänkte att det kunde vara roligt att se hur en matdag ser ut. Fast nu äter jag ju inte snabbmat en vanlig dag.

1345 kalorier idag om jag går efter den här uträkningen, rundar upp till 1500 för att vara säker.

Ikväll ska jag ut, kör på vodka och fanta light. Det blir kalorier det med!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0