I miss you

Det är sådana här dagar på jobbet det blir extra påtagligt. Saknaden. Allt där minner om dig. Jag har inte druckit vin på flera veckor så jag ska hälla upp ett glas nu innan jag fortsätter berätta.

I somras inledde jag ett förhållande med en man på mitt jobb. Vi sågs i smyg - på raster, efter jobbet, flirtade hej vilt och kom med ursäkter för att komma förbi jobbet eller ringa dit när en av oss var ledig och den andra jobbade. Vi reste bort tillsammans. Smsade halva nätterna. Så höll det på i nästan sex månader.

Han är gift, har barn.

Varje gång jag kommer till jobbet så minns jag. Och hur mycket jag än tror ha lagt det förflutna bakom mig, så finns det alltid där och spökar. En händelse, en plats - så lite minner så mycket om dig.

Folk som jag träffar där talar om dig, frågar om dig. Då kommer alla mina känslor tillbaka och dom fångar mig hejdlöst. Det är så svårt att slåss med känslor, minnen av dig och av oss.

Jag måste lära mig ta igenom dessa tillfällen, jag måste tro att tiden läker och lägger det förflutna i glömska.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0