En gammal vän

Idag ska jag och fika med en vän. Vi har inte sätts på över ett år och fastän hon var min bästa vän under en lång tid och vi till och med varit ute och rest tillsammans har jag svårt att se fram emot det.

Jag vet inte riktigt varför. Kanske för att jag känner mig otillräcklig. Inte tillräckligt rolig, inte tillräckligt trevlig, jag känner mig ful, degig och tjock. Men varför skulle min vän som föreslagit att vi ska ses bry sig om det?

Jag känner mig ofta otillräcklig, värdelös och tråkig. Att det känns på ett visst sätt behöver ju inte betyda att det ÄR så, jag vet, men känslan är likt förbannat där!

Jag känner mig som bekvämast när jag är själv och utan kontakt med någon. Tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0